Beyoncé, Scandinavium 11 maj 2009

"Glöm Madonna, Prince, Elvis, Kylie, Whitney och Britney". Så började Aftonbladets fina recension av Beyoncés konsert i Scandinavium i måndags! Hon fick fem av fem plus och i varje recension har de en fråga, i det här fallet "Finns det någon i världen just nu som kan göra en bättre show än Beyoncé?".

Jag kan inte påstå att jag har någon stor erfarenhet av konserter, när jag var liten såg jag på den svenska gruppen Friends och i januari såg jag Chris Brown i Köpenhamn. Men jag frågar mig samma sak som Aftonbladet! Hon bjöd på en fantastisk show, dödligt snygga dansnummer, en helt otrolig röst och hon bjöd på sig själv!

Hon började med lite av Deja Vu och fortsatte med Crazy in Love. Jag skrek hur mycket som helst och så fortsatte der två timmar framåt! Hon blandade gamla men mest nya låtar och gav allt hela tiden!!! 

     
 
Deja Vu/Crazy in Love

 
  

  

  

  

Efter lite mer än halva konserten körde hon Baby Boy i luften. Hon flög i en sele över oss och det var nästan så att man kunde ta på henne!
 
     

I  slutet av konserten sjöng hon Etta James-låten At Last, som hon också gör i Cadillac Records. Samtidigt visade de bilder på Barack och Michelle Obama eftersom hon sjöng den under deras första dans tillsammans efter att han hade blivit USA's president. Rysningar!!!
 
  

  

Sista låten var Halo och det var mäktigt. Alla sjöng med fast med blandade känslor. Det var helt otroligt bra men vi visste att det var sista låten!
 


Halo, del 1
  
 
Halo, del 2
 
 
Innan allt var slut sjöng vi Happy Birthday till en av körsångerskorna, Tiffanie, för det var hennes födelsedag!
 







Allt som allt körde hon 24 låtar. De bästa var Crazy in Love, Smash Into You, Broken-Hearted Girl, Hello och Halo!

Jag har nu gått en av mina största drömmar uppfyllda. Jag har sett världens, enligt mig, vackraste kvinna uppträda och hon var helt obeskrivligt bra, det går verkligen inte att sätta ord på det! Hon var tusen gånger snyggare än på bilder (och då är hon verkligen extremt snygg!), hon satte varenda ton och alla danssteg var superbra! Allt var helt perfekt, förutom att det tog slut! 
 







Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att just nu befinna mig i Globen där hon är just i denna sekund. Men som sagt, en av mina största drömmar har blivit uppfylld så jag är mer än nöjd. Och jag ville gå på Britney i sommar men som Aftonbladet skrev, glöm henne! Jag hade ändå bara blivit besviken för hon håller inte alls samma klass som världens bästa Beyoncé, varken sång- eller dansmässigt! Jag har sett Beyoncé och jag kommer leva på det länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0