Chris Brown har erkänt!

Äntligen har "karusellen" mellan Rihanna och Chris Brown tagit slut! Chris har erkänt att han misshandlade Rihanna i februari och först var det tänkt att hon skulle vittna, men eftersom att han erkände att misshandeln behövdes inte det.

Hans straff blev:
- 180 dagars samhällstjänst, 8 timmar per dag vilket räknas som hård tjänst.
- 5 års villkorlig dom med övervakning.
- Han måste anmäla sig till rätten var tredje månad.
- Han måste genomgå ett speciellt program med rådgivning som är anpassade för folk som har misshandlat sin partner.
- Besöksförbud mot Rihanna i fem år, han får inte komma närmare än ca 45 meter (10 meter gäller när de är på samma event eftersom att det är svårare att hålla sig så långt borta där). Han får inte heller prata med henne.
- Han har genom att bryta mot lagen förlorat rättigheten att bära vapen, han får inte resa hur han vill och jag tror att han också har förlorat sin rösträtt och kan alltså inte rösta i olka sorters val i framtiden.

Om han gör något olagligt under de fem år som han har villkorlig dom riskerar han att få fängelse i upp till fyra år. Anledningen till att han inte fick fängelse nu är bland annat för att han erkände samt att han aldrig har varit i problem med lagen innan.

Alla vet redan mina åsikter om allt det här så jag behöver inte gå in på det men jag måste säga att jag är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0