Varför???

Följande inlägg är ganska långt men om ni har tid och om ni vill är det jättebra om ni läser! Det är ett samhällsproblem kallat mobbing/diskriminering som jag tar upp och det är något som verkligen behöver tas upp! Det ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det är viktigt att diskutera. Så om ni orkar, läs gärna och ge gärna en kommentar efteråt! KRAM

Jag läste nyss en artikel om en kille, Carl, som var elva år. Han hängde sig i måndags efter att en längre tid blivit mobbad för att folk sa att han var homosexuell (han hade inte sagt att han var detta), han fick bland annat varje dag utstå glåpord om sin påstådda sexuella läggning. Trots att hans mamma varje vecka bad skolan att ta upp problemen hände inget. Pojken var ELVA år, han hade inte levt sitt liv, och tog livet av sig för att han inte blev accepterad för den han var! För cirka ett år sedan blev en annan kille, 14 år, mördad för att han var homosexuell. VARFÖR???

Varför ska folk bli mobbade och dödade på grund av hur de är? De som känner mig vet hur emot jag är all sorts diskriminering. Det spelar ingen roll om det är på grund av sin sexuella läggning, hudfärg, ifall någon har något handikapp eller på grund av sitt utseende. Personligen kan jag ta illa upp om folk kommenterar andra personer, som de inte ens känner, på grund av något av det jag nyss skrev. Jag har en person i min närhet som har ett handikapp och jag vill absolut inte att folk ska kommentera denna personen på grund av något han/hon är född med. Han/hon kan inte hjälpa sitt handikapp och det gör inte honom/henne till en sämre person! När jag då hör folk som skrattar eller ger kommentarer tänker jag varje gång "Tänk om det var du. Tänk om det var dig alla skrattade åt och gav nedlåtande kommentarer. Hade det varit lika kul då?"

Jag har också hört kommentarer när jag säger att jag har en gay-crush på Andreas i Alcazar. Folk kan säga "Usch, vad äckligt" och jag bryr mig inte, jag skiter fullständigt i vad folk säger. MEN, varför är man äcklig om man är homosexuell. Jag är heterosexuell och älskar killar men jag har absolut inget emot folk som inte är som jag! Precis som att jag har en i min närhet som är handikappad har jag en bekant som är homosexuell. Är han/hon äcklig på grund av detta? Har han/hon en psykisk sjukdom bara för att han/hon gillar personer av samma kön?

VARFÖR ska det behöva vara så att människor mår dåligt / blir mobbade / tar livet av sig / blir dödade på grund av hur de är? Ska man inte kunna vara sig själv i denna världen, utan istället hålla uppe en falsk fasad? Jag hoppas innerligt att detta problemet kommer försvinna snart, jag tror dock inte det. Det finns alldeles för många trångsynta människor i denna världen men det enda vi kan göra är att hoppas!


Kommentarer
Postat av: Elin

skit bra michii <3

2009-04-11 @ 11:05:21
URL: http://takeittothefloor.blogg.se/
Postat av: saaaraah

du har så rätt så!

2009-04-11 @ 23:14:33
Postat av: rijalda

aj då,,var han bög då..

2009-04-12 @ 01:06:26
Postat av: Z

Jag förstår vad du menar, men en fråga, hur kommer det sig att du på pekar vilken sexuell läggning du har "Jag är heterosexuell och älskar killar", säger du det för att folk inte ska missförstå, eller för att du inte vill att det går tillbaka på dig?

2009-04-14 @ 22:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0