Tillbaka till tryggheten!

Igår åkte båda ledarskapstvåorna på Sannarp till Mästocka och skulle ha praktik. Direkt när vi kom dit blev vi indelade i grupper och vi skulle ta oss runt till olika stationer där vi gjorde samarbetsövningar. Vi började gå ungefär elva och slutade vid fyra, observera att övningarna inte tog jättelång tid att göra så vi gick ganska stor del av tiden. Jag har så ont i min kropp, särskilt benen, just nu att ni anar inte. Vid fyra trodde vi att vi skulle få mat men nej. Jag hade alltså inte ätit sedan klockan åtta på morgonen. Som tur var hade en i vår grupp med sig kanelgifflar, dock inte så många så vi fick en halv var. Men vi njöt av den lilla bit vi fick! Till slut fick vi i alla fall mat som var rå. Den skulle vi tillaga själva över en jäkla eld som vi också fick fixa. Och om inte det var nog så fick vi bygga våra egna vindskydd osm vi skulle sova i. Jag trodde jag skulle dö, jag var sååå irriterad. Vi fick i alla fall se folks riktiga eller dåliga sidor, jag vet inte vilket

Jag fick inte många timmars sömn och jag är väldigt trött nu! Direkt när jag kom hem sprang jag nästan ner till tvättstugan och slängde allt i tvätten. Sedan skyndade jag mig till duschen och det var länge sedan det var så sköt att duscha. Ren och fin begav jag mig till vardagsrummet och sov i tre timmar! Har inte tänkt på det innan men soffan är väldigt bekväm, särskilt i jämförelse med marken i skogen (vi sov på liggunderlag, som förresten gjorde att jag fick väldigt ont i ryggen)!

Självklart var allt så plågsamt för att vi skulle se hur vi fungerar i grupp och själv när vi är trötta och hungriga! Igår kväll kändes allt för jävligt men när man tänker efter nu så var det ändå helt okej. Det var väldigt lärorikt och bra med en rejäl utmaning! Men en sak kan jag säga, det kommer dröja väldigt länge innan jag utsätter mig för något sånt igen, hädanefter ska jag njuta av min säng och att jag kan äta när jag är hungrig!

KRAM Michaela


Kommentarer
Postat av: sassibrassi

vi fixade det, det är det viktigaste =)

2009-04-01 @ 19:58:29
Postat av: sofia

YES WE DID!! Och fan vad duktigt av oss :D

2009-04-01 @ 21:47:18
URL: http://sofiagylling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0