Dödsstraff till våldtäkter mot barn?

Läste nyss en artikel på aftonbladet.se att Barack Obama och John McCain (presidentkandidater i USA) är för dödsstraff gällande barnvåldtäkter. Däremot gick förslaget inte igenom i USA:s högsta domstol. Detta har gjort att Obama och McCain har reagerat och Obama har sagt följande: "Jag tycker att våldtäkt av ett litet barn, sex eller åtta år, är ett avskyvärt brott och om en delstat fattar ett beslut om att dödsstraffet åtmintone delvis - under strikta och väldefinierade förhållanden - går att applicera, strider det inte mot konstitutionen". Jag är vanligtvis inte för dödsstraff men jag håller med honom, för en våldtäkt mot ett litet barn är så jäkla fruktansvärt. Barnet är helt oskyldigt och får vara med om en traumatisk händelse som kan ge men för livet. Jag kan ju tyvär ritne ändra beslutet men jag reagerar och blir berörd av att både McCain och Obama visar att de är för dödsstarff gällande barnvåldtäkter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0